آرشیو تیر ماه 1400

ساخت سايت وطراحي سايت

دامنه سايت چيست؟

۴ بازديد

نام دامنه و url سايت شما نقش بسيار مهمي را هنگام جستجو ايفا مي‌كند، و نه تنها مقصد بازديدكنندگان شما براي بازديد از سايت شما و محتواي شما محسوب مي‌شود،بلكه دامنه‌اي كه شما انتخاب مي‌كنيد مي‌تواند تاثير قابل‌توجه‌اي بر ديده شدن شما در نتايج جستجو داشته باشد.
گزينه‌هاي بسيار زيادي براي انتخاب نام دامنه (نسبت به گذشته) در دسترس شما است. اما هنوز هم برخي از بهترين شيوه‌ها وجود دارد كه، ملزم به بهره‌گيري از آنها هستيد، تا سايت شما در نتايج بهينه باشد. آخرين خبرها از دنياي دامنه‌ها كه در ماه اوت 2017 منتشر شد، حاكي از آن است كه به تعداد 1547 دامنه TLDS يا دامنه سطح بالا در دسترس كاربران اينترنتي قرار داده شده است. اين بدان معني است كه ديگر مثل سابق، انتخاب دامنه كار آساني نيست (البته در صورتي كه مي‌خواهيد بهترين دامنه را از هر لحاظ براي سايت خود انتخاب كنيد). براي اطمينان حاصل كردن از انتخاب دامنه مناسب اين مقاله را تا انتها به دقت بخوانيد.

https://modireweb.com/10-tips-choosing-perfect-domain

براي راه اندازي يك وب سايت به دو چيز كاملاً ضروري نياز داريد – يك هاست و يك نام دامنه كه بسياري از ميزبان ها يك دامنه رايگان در اختيار شما قرار مي دهند ،دامنه نام نمايشي است كه توسط آدرس IP وب سايت شما توسط كاربران قابل خواندن است و توسط DNS مديريت مي شود (با اين حال ، يك نام دامنه مي تواند بيش از يك آدرس IP داشته باشد).

دامنه همچنين نشان مي دهد كه وب سايت متعلق به چه كساني است. به محض ثبت دامنه ، هيچ كس ديگري نمي تواند از آن استفاده كند و اگر مكان وب سايت خود را تغيير دهيد (آن را به سرور ديگري منتقل كنيد يا با يك شركت ديگر ميزباني كنيد) ، كه معمولاً نياز به تغيير آدرس IP دارد ، دامنه شما همچنان باقي مي ماند.

https://adelsite.ir/domains/

 

انتخاب دامنه يكي از فاكتورهاي موفقيت براي هر كسب و كاري است. شايد در حال راه اندازي يك كمپاني، برند جديد يا يك كسب و كار كه مي خواهيد آن را انلاين كنيد، در هر صورت شما داريد يك سايتي راه اندازي مي كنيد كه احتياج به يك نام دامنه دارد.

انتخاب دامنه مناسب بسزايي بر روي وبسايت شما خواهد داشت، نام دامنه مناسب بر روي نرخ كليك، ميزان جستجو در رسانه ها، لينك هاي ارجاعي، ترافيك تايپ شده، برند سازي و تبليغات تاثير خواهد گذاشت. انتخاب دامنه خوب تاثير بسزايي بر روي كسب و كار انلاين شما مي گذارد و ما نمي توانيم اين تاثير را ناديده بگيريم.

۱. دامنه اي را انتخاب كنيد كه قابل برند سازي باشد

قابل برند سازي به اين معني است كه زماني كه شما يك نام دامنه مي بينيد يا مي شنويد، بايد يك برند را در ذهن شما تداعي كند. پس كاراكتر هاي غير حروفي مانند زير خط و اعداد مشكل اصلي در برند سازي هستند چون زياد به ياد نمي مانند و به زبان آوردن آن ها كمي عجيب مي شود.

مثلا دامنه شما 20soft.com يا soft20.com است بيشتر كاربران در نگاه اول تشخيص نمي دهند قبل از حرف s عدد 0 آمده است يا حرف o، تشخيص آن در نگاه كمي دشور خواهد بود.

براي مثال، شما مي خواهيد يك وبسايت در مورد دستور پخت و طرز تهيه پاستا ايجاد كنيد همچنين يك قسمت فروشگاهي نيز براي آن در نظر گرفته ايد.

https://seokar.com/news/domain-selection-seo

انتخاب نام دامنه يا دامين يكي از مهمترين كارهايي است كه در ابتداي راه اندازي هر كسب و كار اينترنتي بايد صورت گيرد. دامنه در واقع نام اينترنتي هر سايت مي‌باشد و انتخاب صحيح آن براي هر كسب و كاري بسيار حياتي است. نام دامنه مي‌تواند نام برند شما باشد و يا الهام گرفته از نوع كسب و كار شما باشد. اما هر نام دامنه‌اي ممكن است مناسب كسب و كار شما نباشد و بايد هنگام انتخاب آن اصولي را رعايت كنيد. يكي از مهمترين تاثيرات دامنه، بر روي سئو سايت مي‌باشد كه بايد انتخاب آن بسيار هوشمندانه انجام گيرد و همانطور كه در مقاله‌ي سئو چيست نيز اشاره كرديم بهتر است نام دامنه تا حدودي به كسب و كار شما مرتبط باشد. يك دامنه خوب هم مي‌تواند بر سئو سايت تاثيرگذار باشد و هم مي‌تواند در ذهن كاربران به خوبي جاي گيرد. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به طور كامل به تاثير نام دامنه بر سئو سايت بپردازيم.

https://hamyar.co/the-impact-of-domain-on-seo/